2009. november 29., vasárnap

Desszert - kivi és mandarin

Az olívás lepényen kívül egyéb rendelésem is volt ma. Döglődött az asztalon egy csomó mandarin, meg kivi, ezekkel kellett kezdenem valamit. Olvasgattam, keresgéltem, végül ezek készültek:

Mandarinos pohárkrém

6 pici szem mandarint meghámoztam, gerezdekre szedtem, 6nak pedig kifacsartam a levét, közülük egynek lereszeltem a héját. Felforraltam fél liter tejet, ehhez adtam 3 ek búzadarát, sűrűre főztem, tettem még hozzá egy csipet sót, meg a mandarin héját, 15 dkg cukrot, egy fél citrom levét, és a mandarin levét is. Hagytam kihűlni, majd habverővel habosra kevertem, belekevertem a mandaringerezdeket, és két dl keményre vert tejszínhabot, poharakba töltöttem, és jóól lehűtöttem. Fincsi lett.

Kivis jégkása

6 meghámozott, apróra vágott kivit, 24 jégkockával 15 dkg cukorral és egy fél citrom levével összeturmixoltam, mélyhűtőbe tettem, és időnként kevergettem. Ez is jó lett, hideg is, fagyiszerű is, zöld is (Lehel kedvenc színe:)), és lehet inni szívószállal:)

Receptek: www.mindmegette.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése