2009. november 29., vasárnap

Olívás lepény

Sz (újaknak: ő a férjem:)) nagyon szereti az olívabogyót. Vett is a múltkor M.troban egy hatalmas küblivel, hogy ő aztán majd most mindenhez olívabogyót fog enni. Persze nem nagyon akar fogyni a hűtőből, kibontás után a szavatossága meg véges, így kérte, hogy süssek belőle pl olívás lepényt. Egyéb instrukciót nem kaptam:)

Úgyhogy azt találtam ki, hogy csináltam egy pizzatésztát, a szokásos módon. Én így csinálom:
40dkg réteslisztet egy keverőtálba teszek, lyukat vájok a közepébe, ebbe teszek 4dkg élesztőt, egy ek cukrot, és nyakonöntöm 3 dl langyos vízzel. Letakarva kelesztem kb fél órát, majd adok hozzá pici sót, oreganot, egy dl olívaolajat, és jóóó olajos kézzel összegyúrom, majd sütőpapíros tepsibe nyújtom, mivel mi extra vékonyan szeretjük, ebből kijön egy gáztepsi, meg egy közepes tepsi pizza. Namármost jelen esetben annyit változtattam, hogy miután megkelesztettem, a szokásosnál több oreganot, és sót tettem bele, valamint került bele 3 gerezd apróra vágott fokhagyma, 10 dkg vékonyra szelt olívabogyó, és bazsalikom is. Illetve ezt mind egy gáztepsibe tettem, hogy kicsit vastagabb legyen a tészta. Az egyik felét fokhagymás olívaolajjal kentem meg jó cuppogósra:), a másikat bazsalikomos, oreganos paradicsomszósszal, ez utóbbi annyira nem jött be, viszont a fokhagymás, olívás nagyon finom, legközelebb az egészet olyanra csinálom...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése