2010. január 7., csütörtök

Tökfőzelék, bundáshusi, bablepény

Tegnap tökfőzeléket csináltam vacsorára. El nem tudtam képzelni, milyen lesz tejföl nélkül, de sikerült jóra csinálni:)

Pici olajon megfuttattam némi fokhagymát, pirospaprikát, és beletettem a tököt meg a kaprot, vizet nem (sose sikerült a tökfőzelékem, amíg egyszer apukám fel nem világosított, hogy nem kell hozzá vizet adni:D) tettem hozzá sót, borsot, és főztem, amíg a tök puha nem lett, aztán pici vízzel elkevert keményítővel sűrítettem. Nagyon volt tejföl nélkül is.

Feltétnek Lehel (muhhahha, főzeléket nem eszik, így ő főételnek) bundás husit kért, de nem volt kedvem panírozgatni, így a következő masszát csináltam: 1 tojás, kb fél dl tej, só, zabpehely, és annyi tk liszt, hogy jóó sűrű legyen. Ebbe mártogattam az előzőleg besózott sertéscomb falatkákat, és így sütöttem ki forró olajban.

Hogy bonyolítsam a dolgot, én nem eszem sertéshúst:D Szeretem viszont a zöldségfasírtokat, minden formában. A zöldségfasírt viszont időigényes, és koszolós, mert reszelni kell hozzá a zöldségeket, nekem viszont nem volt időm tegnap. Így kvázi kényszerből megszületett egy nagyon egyszerű, és álllati finom változat:D Chilis babkonzerv felét levével együtt egy tálban összenyomkodtam villával, tettem hozzá zabpelyhet, meg pici zsemlemorzsát, hogy jól formázható legyen a cuccos, kicsit pihentettem hűtőben, és forró olajban kisütöttem. Nagyon jó lett!

Ettünk még hozzá friss, forró kenyeret! De ezt majd a következő bejegyzésben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése