2009. december 10., csütörtök

Mákosguba, hagymafasírt, villámtorta

A tegnapi napunk elég zűrősen alakult, 4 után álltunk neki csak kitalálni, mi is legyen a vacsora. Megkívántam a mákosnudlit, úgyhogy az lett:) Ennél talán csak a tojásrántotta egyszerűbb, de azért leírom, én hogy csinálom...

Kb 1 kg héjában főtt krumplit még forrón meghámozok, villával jól összetöröm, és összegyúrom 1 tojással, egy pici sóval, meg annyi liszttel, amit felvesz:) és tudom, hogy ezt kezdő szakácsok utálják, de tényleg nem lehet másképpen mondani, mert függ a krumplitól, a liszttől, a tojástól, szóval nem lehet pontosan kimérni. Mikor már nem ragad a tészta, félreteszem pihenni kicsit, addig felteszek forrni egy nagy bödön vizet egy pici sóval.
A tésztából kis darabokat vágok, és megkérem Lehelt, hogy sodorjon kígyót belőle, majd vágja gilisztákra:) A kis gilisztákat aztán vízbe dobjuk, és nézzük ki a legügyesebb, ki ér fel előbb a víz felszínére. Ha feljönnek, szűrőbe szedem, és hideg vízzel leöblítem őket, majd nyakonöntöm egy kevés olvasztott vajjal, és összekeverem, aztán egy csomó cukros mákkal is. A krumpli főzését leszámítva nagyon gyorsan kész van, és gyerekbarát.

Ma pedig ettem volna valami sültet, meg valami hagymásat, így lenmagos hagymafasírt készült fűszeres krumplival és párolt zöldséggel.

Van egy nagyon bevált hagymafasírt receptem, de csak hagyma volt itthon hozzá, úgyhogy improvizálni kellett. Ledaráltam azt hiszem 4 hatalmas fej lilahagymát, 3 gerezd fokhagymával. Sóztam, borsoztam, hozzákevertem valamennyi zabpelyhet, de nem lett elég, úgyhogy kapott még kukoricadarát is, meg egy tojást, kb 3 ek tejfölt, és soook metélőhagymát meg lenmagot. Jól összekutyultam, hűtőbe vele, kb egy órára, aztán kis pogácsákat formázni belőle (itt megint jöhet a gyerek), zsemlemorzsába forgatni,és mivel ez sajnos nem szokott jól sikerülni sütőben, úgyhogy marad az olajban sütés. Sicc!

6 pici szem krumplit megpucoltam, négybe vágtam, sütőzacskóba vele, egy evőkanál olívaolaj, só, bors, friss( fagyasztott:) ) metélőhagyma, meg bazsalikom rá, lezárva, jól összerázva mehet is sütőbe.

Párolt zöldség bébirépa meg ceruzabab lesz hozzá, az volt éppen itthon.

Desszertnek villámtortát sütöttünk délután. Ez akkor készül nálunk, amikor gyorsan ennénk valami desszertet:) Millió variációja van, mindig az itthon lévő alapanyagok alapján dől el, milyen lesz:) Lehel délután említette, hogy epertortát enne. na, gondoltam, nem fogsz ki rajtam, süssünk epertortát. Sütöttem egy 5 tojásos piskótát ( nem emlékszem már honnan szedtem, de mindig így sütöm a piskótát évek óta: 5 tojássárgája 6ek vízzel kemény habbá verve, hozzá a sárgák 15dkg cukorral, és 17dkg liszt fél csomag sütőporral), félbevágtam, tettem bele egy csomag sűrűre főzött vaníliapudingot, meg egy konzervnyi epret tettem VOLNA, ha el nem fogy, mire odaérünk:) Úgyhogy ananász ment bele, rá a tészta másik fele, a tetejére meg tömegmészárlás eredményeként (élve megfőztük a maradék csokimikiket) csokimáz került.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése