2009. december 23., szerda

Tej-, tojás és mézmentes mézeskalács

Avagy fából vaskarikát:)

Nincs valami karácsonyi hangulatom, de ha már karácsony, akkor legalább mézeskalács legyen. Hátha az illata elindít bennem valamit, meg hiányzik a Lehellel való sütögetés.

Igenám, de ugye nem lehet benne tej, tojás, és a méz is tiltólistás, ami egy mézeskalács esetében erős akadályozó tényező.

Kitaláltam hát, hogy illúziót keltünk, és csakazértis lesz mézeskalácsunk.

Íme a recept:

20dkg cukor
30dkg liszt
40 dkg Liga margarin
1 zacskó mézeskalács fűszerkeverék
1 zacskó vaníliáscukor

A hozzávalókat összegyúrjuk, és picit hűtőbe tesszük.
Kinyújtjuk kb fél cm vastagra. Itt vigyázni kell, mert marha nehéz vele dolgozni, ragad, mint a veszedelem, így nem is lehet deszkán nyújtani. Én lisztezett alufólián nyújtottam, és a tetejét is liszteztem, ezzel egészen megzabolázható:) Szóval kinyújtottuk, kerítünk egy gyereket, vagy gyerek híján magunk kiszaggatjuk tetszés szerinti formákkal. Sütőpapírral bélelt tepsiben 20 percet kell sütni, majd picit hűlni hagyni. Díszíteni nem díszítettem, úgyis elfogy már holnapra szerintem:) Ízre, illatra olyan, mint a rendes mézeskalács, az állaga más, mivel linzertésztáról van szó. Íme:


És Lehel is falja, pedig ő a legnagyobb kritikus a családban:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése