2009. december 11., péntek

Spenótos pite és sült gesztenye

A mai nap érdekessége, hogy Lívi két receptjét is felhasználtam:D Az egyik ugyan a másik blog témája, mert Lehelnek készült só-liszt gyurma, de a másik idevaló:)

Volt még egy adag spenót a fagyasztóban, így azt gondoltam valami módon felhasználni a vacsorához. A spenótos pite pedig jól hangzott:)

25 dkg lisztet (nekem csak fehér volt itthon, így teljes egészében abból készült) alaposan elmorzsoltam egy kiskanál sóval és egy 12,5 dkg hideg vajjal. Hozzáadtam 5 ek vizet, és jól meggyúrtam Eleinte úgy tűnik, hogy lehetetlen, hogy ez a víz elég legyen hozzá, de csak kitartónak kell lenni, és összeáll:) Mikor klassz kis homogén labda lett belőle, letakartam, és félretettem. 30dkg aprított spenótot pici olívaolajon megfuttattam, kevés borssal, addig 25dkg túrót elkevertem egy tömlőnyi natúr ömlesztett sajttal (mert a lepsényi boltban nem kaptam fetát:) ) meg kb egy dl tejföllel, egy ek metélőhagymával, és két gerezd reszelt fokhagymával. Mikor kész lett a spenót, hozzáöntöttem a túrós cuccost, meg két felvert tojást.
Elkezdtem keresni a piteformám, de nem találtam:), így a tészta kicsit több, mint felével egy tortaforma alját béleltem ki, és az oldalát is, kb 3 cm magasan. Beleöntöttem a masszát, és a maradék tésztából rácsokat csináltam a tetejére. 200 fokon sütöttem kb 45 percet. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy Sz nem ette meg, mondván ez elég sovány, és inkább a mangalicakolbászra szavazott. Lehel úgyszintén. Nekem viszont van egy hatalmas, szerintem nagyon finom pitém:D

Desszertnek pedig sült gesztenye lesz, és roppant elégedett vagyok, mert végre megtudtam, hogy kell tökéletes sült gesztenyét csinálni (Sz szerint nem tökéletes, mert túl mélyen bevagdostam). Több, mint 24 órát ázott vízben, aztán keresztben bevagdostam, mjad tepsiben, sütőpapíron alufólia alatt sütöttem 220 fokon 20 percet, majd fólia nélkül 10et.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése