2009. december 8., kedd

Spenótos túrógombóckák mézes sütőtökpürével

Volt a hűtőben egy döglődő túró. Azon morfondíroztam, mi legyen belőle, mikor Lehel azt mondta, legyen gombóc... Gombóc, gombóc, mindig csak gombóc, lehetőség szerint minél több cukorral, vagy lekvárral! Node gondoltam, kiszúrok én vele, persze, kisfiam, csinálok neked túrógombócot... Amikor meglátta a zöld trutyit, már mondogatta, hogy anyaa, én nem szeretem a spenótot, túrógombócot szeretnék... Dehát, túrógombócot csinálunk! Végülis elkészültek gombóckák, kígyócskák, éppen mit volt kedve formázni...

És hogy hogy jön ide a sütőtök?:) Gombóckázás közben megláttam az ablakban árválkodó fél sütőtököt, és arra gondoltam amíg a gombócmassza hűl, kezdjünk vele valamit... Leveses szárnypróbálgatásaim eddig csúfos véget értek a tökkel, így valami mást kellett kitalálni... Egyszer olvastam valami gasztroblogon egy sütőtökpüré receptet, de ha fejreállok se jut eszembe hol:( Ha valaki tudja, ne fogja vissza magát, nem akarok én más tollával ékeskedni:)

Szóval a receptek:

egy 40dkg-os mirelit aprított spenótot mikróban felolvasztottam, kicsit kinyomkodtam. Pici olívaolajon megpirítottam 3gerezd fokhagymanyomón áttört fokhagymát, majd hozzátettem a spenótot is, és addig főztem, míg a maradék levet is el nem főtte. Hozzákevertem kb 40 dkg túrót, 1 tojást, kb 10dkg zabpelyhet és egy marék lisztet, sóztam, borsoztam, szerecsendióztam. Hagytam állni, de közben feltettem forrni egy naaagy fazék vizet, aminél Lehel megjegyezte, hogy jó, hogy forralunk vizet, hátha jön a farkas:D

És itt jön képbe ugye a tök:) Meghámoztam, kikapartam a magját, és apró kockákra vágva forró sütőbe toltam. Nagyon gyorsan megsült, közben egy lábasban kevés margarint 2 ek mézzel felolvasztottam, adtam hozzá szintén sót, borsot, szerecsendiót, végül a sült tököt, és kb 2,5 dl vizet (vagy végülis tökmennyiségfüggő, kb egy ujjnyival lepje el). Összeforraltam, félretettem.

Vissza a gombócokhoz. Közben felforrt a víz, előkerült a közben metrót építeni eltűnt kuktám, nekiálltunk maszatolni. Kis, diónyi gombócokat(kígyókat, csigákat, halakat...) formáltunk a masszából, és a forró sós vízbe dobtuk. Akkor jó, ha feljön a tetejére. Szűrőtálba szedtem őket. Egy nagy serpenyőbe pici olajat melegítettem, beleszedegettem a gombócokat, és óvatosan megnyomva egy picit őket, mindkét oldalukat szép pirosra sütöttem.

Közben kihűlt a tök, hozzáöntöttem 2dl tejszínt, és összeturmixoltam. Jó lötyis lett, ezért visszatettem a tűzre, és egy dl vízben feloldott evőkanálnyi keményítővel besűrítettem.

Előrebocsátom, hogy nem csak főzni, fotózni sem tudok. (minek írok akkor fotós gasztroblogot, mi?:D ) De azért megpróbáltam:) Íme:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése