2009. december 1., kedd

Zöldségleves, sütőtökös rizottó

Ebédre készült a zöldségleves, mert Lehel ezt kérte. Nálunk ebben semmi különleges nincs, pici olajon paprika, karikákra vágott répa, fehérrépa, zeller, karalábé, kicsit megpirítom, felöntöm vízzel, meg bele só, bors, lestyán, tárkony, petrezselyem, kömény, kurkuma, most éppen friss zellerzöld, ha megpuhult pici tejföl és kész is. Levesbetétet nem szoktunk, nem szeretjük. Maradt a levesből vacsira is, úgyhogy ma kétfogásos lesz:)

Másodiknak sütőtökös rizottót főztünk. Sok helyen fent van a recept, sokféleképpen, végül KicsiVú -ét vettem alapul, és alakítottam az itthon lévő anyagokhoz.

3 ek olívaolajon megpirítottam 1 közepes fej apóra vágott vöröshagymát, a végén beletettem két gerezd fokhagymát is. Közben nettó 30dkg sütőtököt, én most éppen kanadait, kb 1x1 cm-es kockákra vágtam, és a hagymához tettem, felöntöttem annyi tejjel, hogy ellepje, és fedő alatt puhára pároltam. Ezalatt kockából készítettem 7dl tyúkhúsleves alaplét. Mikor a tök megpuhult, hozzáöntöttem 30 dkg rizst, nekem sima hosszúszemű rizsem volt, úgyhogy ezzel csináltam. Tettem rá egy merőkanál alaplét, és addig főztem közepes lángon, míg mindet fel nem szívta, közben párszor megkevertem lyukas fakanállal (ez nem tudom, miért fontos, de mindenhol kiemelték:) ) . Majd még egy merőkanál alaplével megcsináltam ugyanezt, és addig folytattam, míg el nem fogyott a lé. Akkor belekevertem 2 ek hideg vajat, és tettem hozzá még sót, fehér-, és feketeborsot valamint kakukkfüvet. Lefedtem, és most várja, hogy a ház ura hazaérjen, és vacsorázzunk:)

Update: a rizottót Sz nem ette meg:) Szerintem nem rossz... Szóval ezt nem ajánlom teljes biztonsággal..:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése